Ens inventem un circuit … i després el fem
Ens inventem un circuit … i després el fem
El treball per circuits o estacions està molt estès a la nostra àrea.
En aquesta activitat pretenem involucrar a l’alumnat en el disseny de diferents circuits motrius.
Primer de tot el mestre pot proposar un circuit al gimnàs el més ric i variat possible, amb la utilització de material divers i que permeti exercitar la major varietat d’habilitats motrius.
En una sessió posterior es pot demanar a l’alumnat que, per grups cooperatius, dissenyi el seu propi circuit. Aquest disseny ha de tenir una part gràfica (dibuixos) i una part escrita (descripció de les diferents parts i activitats que cal fer per passar el circuit). Aquesta tasca es pot fer per grups cooperatius.
Aquesta activitat ens permet fer un treball transversal:
- Conèixer i aprendre el vocabulari propi dels diferents materials que podem trobar al gimnàs (màrfega, cèrcol, espatlleres, etc.)
- Conèixer els diferents verbs que descriuen accions físiques (lliscar, saltar, arrossegar-se, etc.),
- Desenvolupar els hàbits propis del treball cooperatiu (respectar opinions, saber escoltar, arribar a acords, etc.)
- Desenvolupar l’organització espacial (representar cada material i activitat sobre el full, saber mantenir un proporcionalitat i escala) …
La part més divertida és quan es poden posar en pràctica al gimnàs els diferents circuits elaborats per l’alumnat. Cada grup és l’encarregat de muntar-lo, d’explicar-lo i de fer una demostració als companys. També són els supervisors i ajudants.
Una dificultat important per poder dur a terme aquesta activitat és el temps. És complicat poder organitzar-ho tot per encabir-ho dins d’una sessió d’EF.
Però el resultat és molt positiu!
Circuits dissenyats per l’alumnat de l’escola Agustí Bartra de Terrassa. Cliqueu damunt la imatge per veure les diferents propostes.