Iniciació al beisbol a cicle superior
Iniciació al beisbol a cicle superior
Una de les darreres situacions d’aprenentatge que hem introduït durant el primer trimestre d’aquest curs ha estat la iniciació al beisbol a cicle superior.
A més del material propi de l’escola hem fet servir el material que ens ha deixat en préstec durant un temps el Consell Esportiu del Vallès Occidental – Terrassa.
En funció de com es presenti aquesta activitat por ser excloent amb els menys hàbils i generar conflictes i confrontació. Amb unes petites adaptacions això es pot evitar.
En les primeres sessions hem fet activitats molt senzilles per oferir la possibilitat a tothom de llançar i colpejar moltes vegades i millorar la punteria i la coordinació ull-mà.
Més endavant hem introduït activitats una mica més estructurades en les que tots els alumnes en petit grup i de manera autònoma han jugat i han practicat diferents rols: llançament, colpeig, recollida i anotació.
Finalment hem jugat a beisbol adaptat en dos equips. Hem introduït un seguit de modificacions en la manera de jugar per tal de fer aquesta activitat més engrescadora i incentivar la participació de tothom:
- Els alumnes poden triar dos tipus de bats i dos tipus de pilotes (gran i petita) Com que la pilota petita és més difícil de colpejar val el doble de punts. (Ens adaptem als diferents nivells d’habilitat i estimulem l’autosuperació)
- Sense límit en el nombre d’intents pel colpejar la pilota. (Tothom participa independentment del seu nivell d’habilitat)
- No hi ha eliminació de jugadors i tots poden sumar punts en funció de com de lluny han aconseguit colpejar la pilota, de com de ràpid són capaços de córrer i de com s’organitza l’equip que recull la pilota. (Tothom participa independentment del seu nivell d’habilitat, promovem el treball cooperatiu)
- Tots els jugadors que estan en l’equip que s’encarrega de recollir la pilota han de participar en totes les jugades independentment que recullin la pilota o no (Promovem el treball cooperatiu)
- Tots els jugadors passen per tots els rols. (Tothom participa independentment del seu nivell d’habilitat)