Graella d’observació de classe d’EF
Graella d’observació de classe d’EF
Sovint ens trobem a les nostres classes alumnat que per diferents raons no pot participar de manera activa a les sessions d’EF: malaltia lleu, lesió, manca puntual o repetida del compliment de les normes relatives a l’equip o la roba de recanvi, etc.
Davant d’aquesta situació podem actuar de diferents maneres:
- No fer res. L’alumne no participa a la sessió i es limita a observar el que fan els seus companys o distreure’s per sí mateix. Es manté al marge. Ho considero una pèrdua de temps.
- Demanar a algun altre mestre (normalment el tutor) que es faci càrrec de l’alumne que no pot participar a la sessió. En aquest cas acostuma a ajudar o a fer altres tasques no relacionades amb la nostra àrea. No sóc partidari d’aquesta solució, excepte quan la sessió té lloc a l’aire lliure, el clima és fred i preveiem que la col·laboració de l’alumne serà escassa pel tipus d’activitats que tenim programades.
- Preparar un seguit de tasques i feines escrites relacionades amb l’activitat física, l’esport o la salut. En alguns casos aquesta feina pot ser interpretada per l’alumne no participant com una mena de càstig.
- Incorporar-lo a la pràctica demanant la seva ajuda en l’organització i el desenvolupament de la sessió. És una manera de fer-lo partícip de la classe com a ajudant i que estigui al cas de les activitats que es fan.
- Preparar una graella d’observació de la classe d’EF amb l’objectiu que l’alumne hagi d’estar pendent i de reflexionar del que veu que es fa a la sessió. Es pot combinar aquesta tasca demanant també la seva col·laboració en moments puntuals.