Projecte Formigues cooperatives

Projecte Formigues cooperatives
Font: formiguescooperatives.cat

Projecte Formigues cooperatives

Formigues cooperatives és un projecte cooperatiu d’àmbit educatiu, on alumnes de diferents escoles de Catalunya després d’experimentar reptes cooperatius a la classe d’educació física n’inventen de nous, els comparteixen amb altres escoles de manera telemàtica a través d’un espai web, els proven, els milloren i en fan una valoració.

Però … què és un repte cooperatiu?

Un repte cooperatiu és…

  • Un repte que només es pot superar amb la participació activa de tots els membres del grup.
  • Si un repte només el poden aconseguir una part dels components del grup, no és cooperatiu.
  • Hi ha d’haver un objectiu clar a aconseguir i un element motivador (temps, distància, punts, limitacions d’espai o normes).
  • El repte ha de ser adequat a l’edat (ni molt fàcil ni molt difícil).

 

El projecte es duu a terme en dues fases:

  • En una primera fase, al llarg del primer trimestre, cada escola desenvolupa durant les classes d’EF una unitat de programació per introduir els reptes cooperatius que es troba a la guia del projecte i que l’organització facilita a tots els participants.
  • En una segona fase, al llarg del segon trimestre, l’alumnat aprèn a inventar nous reptes cooperatius i posteriorment s’intercanvien amb les altres escoles a través de l’espai virtual  (www.formiguescooperatives.cat) i es posen en pràctica.

 

 

Projecte Formigues cooperatives

Font: formiguescooperatives.cat

Més informació sobre el projecte en aquests enllaços

http://formiguescooperatives.cat/

Un proyecto innovador con retos físicos cooperativos y herramientas telemáticas cooperativas: “Hormigas cooperativas” a la revista La Peonza n9, maig 2014.

http://es.scribd.com/doc/218570977/Lapeonza-ne9

Save

Save

Save

També us pot interessar

1 resposta

  1. octubre 2016

    […] Projecte Formigues cooperatives […]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *