Ens inventem un circuit i després el fem!
Ens inventem un circuit i després el fem!
Una de les darreres activitats que hem fet a les sessions d’EF de tercer ha consistit a dissenyar de manera col·laborativa un circuit d’activitats físiques variades.
En una primera sessió es va presentar a la classe un circuit dissenyat pel mestre amb material divers i que incloïa activitats físiques variades de diferents tipus: girs, salts, lliscaments, trepes, etc. Vam realitzar el circuit unes quantes vegades.
En una sessió posterior es va demanar a les classes que, formant grups d’unes sis persones, dissenyessin el seu propi circuit tenint en compte una sèrie de premisses:
- S’havia de poder fer al gimnàs
- Es podia fer servir tot el material d’EF que hi ha a l’escola
- Havia de tenir un mínim de 6 i un màxim de 8 proves
- Totes les proves les havia de poder fer tothom
- Les activitats havien de ser variades
- Calia vetllar per la seguretat dels participants
Un cop determinats els grups i enteses les premisses, els membres de cada grup es van haver de distribuir les diferents tasques:
- Qui dissenyava les proves
- Qui escrivia com eren les proves que s’havien de fer
- Qui dibuixava les proves
- Qui explicaria el circuit als companys
- Qui muntaria el circuit al gimnàs
Cada grup es va organitzar a la seva manera. Uns van triar fer-ho tot entre tots, altres van decidir aprofitar les capacitats o interessos de cadascú: és a dir, que qui tenia més habilitat dibuixant seria l’encarregat de fer els dibuixos, qui tenia millor lletra escriuria com eren les proves, que era més imaginatiu pensaria les proves, etc.
En sessions posteriors cada grup va muntar el seu circuit, el va explicar a la resta de companys i va ajudar-los a fer les diferents proves. Ens va mancar una mica de temps per poder valorar cada circuit.
Cliqueu damunt la imatge si voleu veure i llegir els dissenys dels diferents grups.