Ens orientem al gimnàs
Ens orientem al gimnàs
Dins de la unitat de programació que hem dedicat a conèixer què són les curses d’orientació hem destinat algunes sessions a familiaritzar-nos amb la utilització de plànols i mapes i també a remarcar la importància de la cooperació per superar reptes donat que les curses d’orientació les fem per equips i no de manera individual.
Una de les activitats ha consistit a haver de col·locar en el gimnàs una sèrie de material seguint les indicacions d’un plànol/mapa preparat pel mestre d’EF.
Hem dividit l’espai, en aquest cas el gimnàs en dues parts. En una part hem realitzat l’activitat d’orientació per equips. En l’altra part hem jugat a una variant del joc de balontir.
Hem dividit el grup-classe en sis grups. Un dels grups ha disposat d’un temps de dos minuts i mig per tal de col·locar el material (dues taules, dos matalassos, tres bancs suecs i dos cèrcols) i reproduir en el gimnàs el plànol entregat pel mestre.
La resta de grups passaven durant aquest temps a l’altre costat del gimnàs per practicar una variant del joc de balontir mentre els companys col·locaven el material.
Passat el temps cada grup es reunia en el seu espai assignat i tractava de descobrir quin dels sis possible mapes era el que havien fet servir els companys.
Hem organitzat una sèrie de rotacions per tal que tots els grups passin per totes les fases de l’activitat: una vegada fent l’activitat d’orientació (que era la que ens interessava en aquesta sessió), dues vegades a les bandes tractant de tocar amb la pilota als companys i tres vegades enmig del camp de joc tractant d’esquivar la pilota per no ser tocats durant els dos minuts i mig de joc.
1 resposta
[…] Ens orientem al gimnàs […]