Les curses d’orientació a la nostra escola
Les curses d’orientació a la nostra escola
Les curses d’orientació a la nostra escola. Després de realitzar una sèrie d’activitats amb plànols i mapes al pati i al gimnàs, hem acabat aquesta unitat de programació fent una cursa d’orientació al pati i posteriorment hem participat en una cursa d’orientació organitzada pel Consell Esportiu del Vallès Occidental (Terrassa) al torrent de la Grípia.
Cursa d’orientació al pati
Per crear els mapes per poder organitzar les curses d’orientació a la nostra escola podeu consultar aquestes entrades:
https://www.mouelcos.cat/?p=3757
https://www.mouelcos.cat/?p=3784
En aquesta cursa d’orientació calia trobar deu fites repartides pel pati.
Vam dividir la classe en grups de tres persones i a cada grup li vam entregar un mapa, un full de control i una brúixola.
Les fites eren les mateixes per a tots els grups, però l’ordre que cada grup havia de seguir per trobar-les era diferent. Per tant vam donar la sortida a tots els grups alhora després que haguessin orientat el mapa. Vam donar la consigna que el més important era trobar totes les fites en l’ordre correcte i no tant el temps emprat.
Quan els grups acabaven de trobar i marcar totes les fites en el full de control havien de comprovar ells mateixos si ho havien fet correctament a partir d’una plantilla elaborada pel mestre. Si descobrien que havien comés alguna errada tenien la possibilitat de corregir-la.
Cursa d’orientació al bosc de la Grípia
Hem pogut comprovar que una cursa en l’entorn natural, en aquest cas al bosc, ha estat més complicada que la del pati perquè l’espai no ens era tan conegut i les distàncies més llargues. En aquest cas calia trobar un total de set fites.
A alguns dels grups els vam entregar un dispositiu GPS per enregistrar el seu recorregut.
Material elaborat per a desenvolupar aquesta unitat de programació
Bon dia,
Moltes gràcies per compartir tota aquesta informació.
He estat mirant la programació i voldria dur a terme algu similar a l’escola, però no em queda clar en quin cas fas servir les brúixoles per orientar-se. A simple vista el mapa de l’escola ja el tenen com més vist, el conèixen més i és possible que no les utilitzin o si les fan servir? com ho introdueixes? Els hi dius han d’anar al “Nord”? és el que em costa més per introduir a la programació. Merci per tot!
Bon dia,
Efectivament el mapa de l’escola en principi el podrien orientar sense brúixola, però en ocasions també es poden fer un embolic. El que els hi dic és que han de fer coincidir la fletxa vermella de la brúixola que assenyala al nord amb la fletxa del mapa que assenyala al nord. D’aquesta manera segur que tenen ben orientat el mapa i quan fem la sortida al bosc ho saben fer. En la sortida al bosc, que és un entorn que ja no coneixen, sí que és important que sàpiguen fer anar la brúixola.
També faig servir aquests vídeos a l’inici o a través del Classroom que em van molt bé per presentar aquesta unitat.
https://www.youtube.com/watch?v=OZOI9kKuA4I&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=RMALK4n_u6w&feature=emb_logo
https://www.mouelcos.cat/?p=3947
Sota l’etiqueta #orientacio tens tots els articles publicats a mouelcos relacionats amb l’orientació.
https://www.mouelcos.cat/?tag=orientacio