Valoració educació física curs 18-19

Valoració educació física curs 18-19
Font: GSuite

Valoració educació física curs 18-19

Valoració educació física curs 18-19. Com altres cursos, s’ha tornat a demanar l’alumnat de 6è que marxa de l’escola que emeti la seva valoració en relació al funcionament general de l’àrea d’educació física, a les activitats realitzades i a l’actuació durant les classes  del mestre d’educació física.

El tractament de les dades recollides serveix per conèixer la percepció que té l’alumnat en relació a aquests tres elements. També serveix per procurar mantenir aquelles activitats i aspectes de funcionament exitosos valorats positivament i, si és possible, introduir elements de millora de cara a futurs cursos.

L’instrument de recollida d’informació ha estat un formulari en línia que l’alumnat ha respost de manera individual i anònima.

En el cas de la promoció que marxa enguany, hem estat fent classes junts durant tres cursos acadèmics: a quart, cinquè i sisè.

 

Anàlisi de resultats

Han contestat el formulari un total de 42 persones, que representa un 84% de l’alumnat.

Avaluació general de l’assignatura

Un 78% de l’alumnat fa una valoració excel·lent de l’assignatura.

Valoració educació física curs 18-19

Font: mouelcos.cat

Quant has après en aquesta assignatura?

L’alumnat té una percepció majoritària que ha realitzat aprenentatges, no que ha assistit a classe per jugar o passar-ho bé.

Valoració educació física curs 18-19

Font: mouelcos.cat

Creus que aquesta assignatura és

La percepció majoritària és que l’assignatura és igual de fàcil o difícil per als nois i les noies.

Valoració educació física curs 18-19

Font: mouelcos.cat

Creus que a aquesta assignatura

Hi ha un equilibri entre els que creuen que el temps que se li dedica a la setmana és suficient o que hauria de ser superior.

Valoració educació física curs 18-19

Font: mouelcos.cat

Què creus que ha estat el més interessant que has après?

En molts casos han barrejat el que han après amb allò que recorden que més els ha agradat:

  • Les activitats amb rodes en general: patins i patinets, activitats de ciclisme a l’escola, sortida al circuit de BMX, taller de circulació urbana en bicicleta a càrrec de Biciclot. Aquests tipus d’activitats s’han anat introduint progressivament en els darrers dos cursos (ja que han requerit una important inversió en material).
  • Parkour, que va ser una activitat que es va introduir en la programació a demanda de l’alumnat uns cursos enrere i que per diferents motius no es va dur a la pràctica en els darrers anys.
  • Rugbi adaptat, que després de treballar al pati de l’escola vam anar a practicar a un camp de gespa.
  • Shootball. És una activitat que es manté un dia a la setmana durant tots els cursos de cicle superior a l’hora de l’esbarjo.
  • M’ha sorprès que hagin aparegut poques referències al treball d’hàbits saludables que cada vegada hem anat introduint més tant de manera transversal com amb activitats específiques destinades a assolir les competències de la dimensió hàbits saludables. Sobretot respostes que han relacionat la pràctica d’activitat física amb la salut. Cap persona ha introduït altres hàbits saludables com l’alimentació equilibrada, el descans, etc.
  • Col·laborar amb els companys/es i ajudar-los, jugar en equip, respectar als altres, procurar no fer-se mal, participar amb tothom independentment de la seva d’habilitat o amistat que tinguem.

 

Avaluació de les activitats, jocs i tasques

Respostes quant a l’acceptació de les activitats per part de l’alumnat, la seva duresa i la participació de nois i noies.

Valoració educació física curs 18-19

Font: mouelcos.cat

Quines altres activitats t’agradaria que es fessin a les classes d’EF?

Hi ha algunes propostes interessants:

  • Futbol. No fem mai futbol a les classes d’educació física
  • Natació. S’ha fet una sortida a una piscina, però és insuficient. Part de l’alumnat no sap nedar encara a aquesta edat. És difícil poder introduir aquest contingut en horari escolar i sense que suposi un cost per a les famílies.
  • Joc lliure. Tot i que a l’alumnat se li ofereix la possibilitat de triar algunes de les activitats i la manera de fer-les i les propostes d’unitats de programació fomenten l’activitat i la creativitat de l’alumnat, no es fa mai cap sessió de joc lliure.
  • Escalada. Al pati de l’escola s’ha instal·lat un rocòdrom. No l’hem utilitzat a les classes d’educació física.
  • Esgrima. L’escola disposa de “sabrespuma” que han fet servir a cicle inicial.
  • Que un dia l’alumnat faci de mestre i prepari les activitats i el mestre faci d’ajudant. Cal recuperar l’activitat del banc del temps de l’educació física https://www.mouelcos.cat/?p=8990
  • Jocs inventats creats per nosaltres. Possibilitat de recuperar aquesta activitat https://www.mouelcos.cat/?p=571

 

Quines activitats creus que es fan massa a les classes d’EF?

La majoria responen que cap o que ja està bé. Shootball i activitats de malabarismes i circ són les úniques activitats amb un nombre significatiu de respostes:

  • Shootball es fa cada curs setmanalment a l’hora de l’esbarjo. La participació és voluntària.
  • Les activitats de malabars i circ les hem treballat recurrentment, donat que durant aquest curs el tema de l’escola ha estat el món del circ.

 

Avaluació de la mestra o mestre d’educació física

Un 80% de l’alumnat atorga una valoració excel·lent a la tasca del mestre.

Valoració educació física curs 18-19

Font: mouelcos.cat

Respostes en relació a la puntualitat, capacitat de fer-se entendre, gust per la feina i ajuda i atenció a nois i noies.

Valoració educació física curs 18-19

Font: mouelcos.cat

 

Què és el que més valores de la teva mestra o mestre?

Els aspectes més ben valorats del mestre són: amabilitat, paciència, puntualitat, que ajuda a tothom, que tracta a tothom respectuosament, que procura tenir-ho tot preparat per aprofitar el temps al màxim.

En quins aspectes creus que hauria de millorar?

En general la valoració és positiva però s’assenyalen aquests aspectes de millora: ser una mica més estricte, fer les explicacions més ràpides, que a vegades no pot prestar atenció a tothom, parlar més fluix.

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *