Repte salut

Repte salut
Font: https://www.flaticon.es

Repte salut

La proposta d’aquesta setmana, Repte salut, pretén contribuir a l’assoliment de les competències bàsiques de la Dimensió hàbits saludables de l’àmbit de l’educació física a l’educació primària, i especialment a la competència 3:

  • Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana

Té com a objectiu que l’alumnat sigui capaç de conèixer i aplicar hàbits saludables (alimentació i descans) en família en la vida diària i compartir-los amb la classe.

Les activitats proposades en el repte salut se centren en l’alimentació i el descans i, com en tot el projecte Podem fer EF a casa?, són una adaptació a la situació actual d’ensenyament no presencial de les següents activitats que hauríem realitzat a l’escola durant aquest trimestre:

El meu plat saludable
https://www.mouelcos.cat/?p=88496

MasterChef Junior saludable
https://www.mouelcos.cat/?p=88845

Passaport d’hàbits saludables
https://www.mouelcos.cat/?p=43490

 

Tasca 1

Aquesta tasca consisteix en la visualització de la pàgina web “Menja sa en família“. “Menja sa en família” és un projecte educatiu de la Fundació Ametller que promou els hàbits d’alimentació saludable i el consum responsable i que fomenta l’activitat física entre els nens i nenes i els joves.

Més informació en aquest enllaç:

https://www.mouelcos.cat/?p=6858

En la secció “Els Aliments” l’alumnat repassa els diferents grups d’aliments classificats en forma de piràmide alimentària i amb quina freqüència convé consumir-los.

En la secció “El qüestionari” l’alumnat pot respondre a una sèrie de preguntes per comprovar si ha entès la informació que ha llegit o escoltat.

Per rebre el retorn de la realització d’aquesta activitat l’alumnat ha de respondre un qüestionari autocorrectiu de 10 preguntes. En acabar de respondre pot veure quines preguntes ha respost correctament i quines no i, si és el cas, i tornar-ho a fer.

https://forms.gle/VryBYuo21e2rvSUL6

Tasca 2

En aquesta tasca es presenta el model de plat saludable de Harvard i es proposa a l’alumnat i la seva família que elabori un o més àpats saludables, faci una fotografia i la faci arribar al mestre a través de correu electrònic, o en alguns casos Whatsapp.

Repte salut

Font: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/healthy-eating-plate/translations/catalan/

 

Per difondre hàbits d’alimentació saludable entre nens i nenes i joves darrerament s’està estenent cada vegada més la utilització del model del plat saludable per sobre del model de la piràmide de l’alimentació saludable.  Crec que és una manera complementària i més senzilla i visual de conèixer i fomentar uns bons hàbits alimentaris.

Tasca extra

Aquesta tasca consisteix en què l’alumnat anoti diàriament a quina hora se’n va a dormir i a quina hora es lleva i comptabilitzi les seves hores de descans.

Al final de la setmana l’alumnat ha de fer una autoreflexió per valorar si realment la seva pauta de conducta és saludable en aquest aspecte del descans pel que fa a les rutines i al nombre d’hores de son i fer-la arribar al mestre.

És cert que l’alumnat pot anotar unes dades falses, que no coincideixin amb la realitat sabent que no està seguint una bona pauta de descans. Però fins i tot en aquest cas s’aconseguiria l’objectiu de la presa de consciència de la diferència entre un hàbit saludable i no saludable.

Tasca voluntària

En la tasca voluntària d’aquesta setmana es proposa la visualització del vídeocòmic sobre alimentació saludable “Un gegant a la colla” elaborat per la Fundació Mapfre.

https://www.fundacionmapfre.org/fundacion/es_es/educa-tu-mundo/material-educativo/cuento-infantil-gigante-en-pandilla.jsp

 

Repte salut

Font: mouelcos.cat

 

Enllaç al Repte salut i a la resta dels reptes de la proposta Podem fer EF a casa?

http://podemferefacasa.mouelcos.cat

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *