Repte Violeta
Repte Violeta
Des de fa molts anys l’escola Agustí Bartra és centre formador de pràctiques de la UAB i també d’altres universitats catalanes i estatals. Això implica que acull alumnat de diferents cursos del Grau de Mestre d’Educació Primària.
L’alumnat de 4t curs del Grau de Mestre d’Educació Primària de la Menció en Educació Física realitza la seva estada de pràctiques (Practicum V) al llarg el segon quadrimestre universitari acompanyant al mestre/a especialista d’educació física. Durant la seva estada al centre ha de preparar i dur a la pràctica una intervenció a l’aula relacionada amb l’especialitat.
La interrupció de les classes a partir del dia 13 de març va suposar també la interrupció de les pràctiques presencials a l’escola. El projecte d’intervenció didàctica que l’alumna de pràctiques d’aquest curs estava preparant no es podrà dur a la pràctica.
Des de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB s’ha demanat a l’alumnat de pràctiques que implementi alguna activitat senzilla tipus píndola durant aquest període de confinament.
Hem titulat Repte Violeta a l’activitat elaborada per l’alumna de pràctiques d’aquest curs. El Repte Violeta s’ha incorporat a la proposta de classes d’educació física en període de confinament Podem fer EF a casa?
El repte Violeta consisteix en la realització d’un recorregut per l’habitatge de l’alumnat utilitzant diferents tipus de desplaçaments i en la realització en cada estança d’un repte motriu en el que s’utilitza preferentment material propi d’aquell espai.
Un document elaborat amb l’aplicació Canva mostra de forma esquemàtica el recorregut i les diferents habitacions. Clicant damunt de la imatge de cada espai s’obre un vídeo amb l’explicació i la realització per part de la Violeta dels diferents reptes proposats.
La proposta Repte Violeta consta de:
- Instruccions. Document en què es presenta l’activitat
- Escalfament que es duu a terme a l’entrada de la casa
- Cinc reptes motrius que tenen lloc a lavabo, menjador, habitació, altres habitacions i cuina
Es demana a l’alumnat que enviï vídeos o fotografies on se’l vegi fent els reptes per aportar evidències de la seva realització.
La superació de cada repte motriu està recompensada amb una copa de 5 punts.