Paddlezlam
Paddlezlam
Paddlezlam. Quan plantegem activitats de raqueta pot passar que l’alumnat estigui més interessat a fer que el company/a cometi una errada, que no pas a mantenir una continuïtat en el joc. Sobretot si estimulem la competició, comptabilitzant els errors dels companys/es com a punts.
D’aquesta manera el temps de pràctica motriu es redueix i l’alumnat menys hàbil té una experiència poc gratificant.
Si en lloc d’estimular la competició comptabilitzant els errors estimulem la cooperació i afavorim la continuïtat en el joc comptabilitzant el nombre de vegades que els companys/es són capaços de passar-se la pilota, el temps de pràctica motiu augmenta i l’alumnat menys hàbil té una experiència més gratificant.
Paddlezlam és una activitat de raqueta que trobo molt interessant d’introduir a les classes d’educació física perquè
- fa imprescindible la cooperació entre els jugadors/es per tal d’assolir l’objectiu del joc
- permet adaptar la manera de jugar als diferents nivells d’habilitat motriu per anar progressant: tipus de cops, distància entre cons i col·locació dels cons
La idea del joc Paddlezlam és col·laborar amb el company/a per interaccionar entre la raqueta, la pilota i el con. Tocar una mena de recipient amb forma de con amb la pilota, introduir-la dins o assistir al company/a perquè ho faci atorguen punts. Els recipients amb forma de con estan separats a una distància establerta i cada partida es juga a 21 punts.
Cop directe (direct hit)
En aquesta jugada, la pilota no es passa al company/a, sinó que es colpeja directament amb la raqueta cap al con.
Si es toca amb la pilota directament el costat del con: 2 punts
Si es toca amb la pilota directament la part superior del con: 3 punts
Si s’introdueix la pilota directament pel forat superior del con: s’ha guanyat el joc
Rematada assistida (assisted shot)
En aquesta jugada quan es fa la passada amb la raqueta, la pilota bota a terra o no.
Quan el company/a fa la passada i després de colpejar-la de nou toca el costat del con: 1 punt
Quan el company/a fa la passada i després de colpejar-la de nou toca la part superior del con: 2 punts
Quan el company/a fa la passada i després de colpejar-la de nou s’introdueix pel forat central del con: 3 punts
Passada de paddle o de vòlei (paddle pas)
En aquesta jugada quan es fa la passada amb la raqueta, la pilota no bota a terra. Se segueix la seqüència d’una jugada de vòlei: sacada, col·locació i remat.
Quan el company/a fa la passada, se li retorna, s’acosta ràpidament i sense que la pilota boti a terra la colpeja amb la raqueta de nou i toca el costat del con: 3 punts
Quan el company/a fa la passada, se li retorna, s’acosta ràpidament i sense que la pilota boti a terra la colpeja amb la raqueta de nou i toca la part superior del con: 5 punts
Quan el company/a fa la passada, se li retorna, s’acosta ràpidament i sense que la pilota boti a terra la colpeja amb la raqueta de nou i s’introdueix pel forat central del con: fi del joc
A partir d’aquí podem introduir les adaptacions que considerem en la normativa, la puntuació i normes de joc o elmaterial per adaptar el Paddlezlam al nostre context.
Per poder realitzar aquesta activitat necessitem 2 o 4 raquetes de qualsevol tipus i una pilota. El recipient en forma de con el podem improvisar amb una combinació de cons, galledes o cèrcols col·locats a terra.