Nova graella de programació anual curs 22-23
Nova graella de programació anual curs 22-23
La nova graella de programació anual 22-23 permet obtenir una visió simplificada en un sol full i a nivell macro de la programació del curs.
A la nova graella de programació anual 22-23 es manté la informació referida al nombre de setmanes i sessions de cada trimestre i totals del curs i al lloc de realització de cada sessió (gimnàs o pista poliesportiva).
La nova graella de programació anual 22-23 és una versió actualitzada de graelles anteriors on s’incorporen les definicions dels nous blocs de sabers i el nou redactat de les competències específiques de l’àrea d’educació física a l’etapa de l’educació primària.
Nous blocs de sabers, abans blocs de continguts
REPM. Resolució de problemes en situacions motrius
Incorpora els sabers que intervenen en la pràctica de les activitats motrius com són la seva planificació i autoregulació, l’ús eficaç dels components qualitatius i quantitatius de la motricitat i els processos de creativitat motriu.
SALUT. Vida activa i saludable
Incorpora els sabers relacionats amb diferents comportaments i hàbits que poden contribuir al manteniment o a la millora del benestar físic, mental i social i a la identificació dels que poden perjudicar-lo.
ACTLCE. Activitats motrius lúdiques, culturals i expressives
Incorpora els sabers relacionats amb l’aprofitament del component lúdic, cultural i d’expressió i comunicació de l’activitat motriu des d’una perspectiva integradora.
ETLL. Interacció amb l’entorn en el temps de lleure
Incorpora els sabers relacionats amb l’aprofitament de les possibilitats que ofereixen des d’un punt de vista motriu i de manera sostenible el barri, el poble, la ciutat o el medi natural com una forma d’ocupació del temps de lleure.
AEIS. Autoregulació emocional i interacció social en situacions motrius
Incorpora els sabers relacionats amb l’acceptació d’un mateix i el desenvolupament de processos d’autoregulació de la resposta emocional de l’alumnat, l’adquisició d’habilitats socials, el foment de relacions constructives i inclusives i el rebuig a les conductes contràries a la convivència. Tot això en el marc de situacions derivades de la pràctica d’activitats físiques.
Noves competències específiques, abans competències bàsiques d’educació física
C1. RESM
Resoldre situacions motrius diverses de forma eficaç i creativa, articulant capacitats i habilitats motrius per a donar resposta a projectes i pràctiques d’activitats físiques de la vida quotidiana.
C2. SALUT
Desenvolupar un estil de vida actiu i saludable, incorporant la pràctica habitual d’activitats físiques i altres comportaments beneficiosos per a la salut durant la vida quotidiana per a adquirir d’hàbits que contribueixin al benestar físic, mental i social.
C3. JOCEXP
Prendre part en activitats motrius individuals i col·lectives, de joc i d’expressió i comunicació corporal per a integrar-les en el repertori motriu i afavorir les relacions interpersonals.
C4. ETLL
Valorar l’entorn com a espai de pràctica d’activitats físiques i d’ocupació del temps de lleure, utilitzant-lo de manera respectuosa i responsable per a participar de la seva conservació i millora.
C5. HSOC
Mostrar comportaments i actituds empàtiques i inclusives en la pràctica d’activitats físiques, emprant habilitats socials i processos d’autoregulació per a fomentar la convivència.
Document editable en format de full de càlcul
https://app.box.com/s/bm42800pgzar0thg2sud8gsez9h4bdy5