Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit
Font: microbit.org/ca

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit. La placa micro:bit és un microordinador portàtil programable de dimensions 4×5 cm, desenvolupat per la BBC en col·laboració amb altres organitzacions l’any 2015 amb l’objectiu de facilitar i fer divertit l’aprenentatge de la programació.

Compta amb un microcontrolador, sensors integrats (acceleròmetre, brúixola, sensor de temperatura, i de llum, etc.), una matriu de LEDS i botons i connexions per expandir les seves capacitats. Els usuaris/es poden programar la placa micro:bit per realitzar diverses accions, com ara mostrar missatges a la pantalla de LEDS, detectar moviments, mesurar la temperatura, interactuar amb altres dispositius i moltes altres accions.

La placa micro:bit està pensada per al seu ús a les aules d’escoles i instituts, té un cost assequible i és programable mitjançant l’editor gràfic en línia MakeCode i també amb Scratch 3.0 i altres aplicacions com MicroBlocks. Aquestes i altres característiques, la converteixen en la plataforma ideal per assimilar conceptes relacionats amb el pensament computacional, fomentar la creativitat i introduir a estudiants i principiants en la programació de manera accessible i divertida.

El lloc web de la placa micro:bit és https://microbit.org/ca/

Recentment s’ha presentat la traducció de micro:bit al català com a resultat de la col·laboració d’un grup de docents que han participat en aquesta tasca.

 

 

La placa micro:bit forma part del catàleg de dotació de robòtica que els centres públics han rebut recentment.

https://projectes.xtec.cat/digital/equipaments-i-infraestructures/robotica/formacio-tecnica-robotica/plaques-microcontroladores/microbit/

En aquesta activitat es vincula la robòtica i l’àrea d’educació física i s’utilitza l’acceleròmetre i la matriu de LEDS que formen part de la placa micro:bit per repassar les nocions espacials de davant, darrere, dreta i esquerra inclinant la placa en aquestes direccions.

Sacsejant-la, es fa un joc que implica desplaçament de l’alumnat en les direccions repassades.

A més hi ha una proposta d’ampliació per incorporar més moviment al joc.

 

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

Ens orientem a l’espai amb la micro:bit

Font: mouelcos.cat

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vQ8M2aWpGYItUNbT9_uKjH3xHaWd-WIDyHyvalMvarSKrZUXL_33d24AOhuU54PyCEJ8KApWhZMrwHn/pub?start=false&loop=false&delayms=3000#slide=id.p

Activitat 1. Repàs de les nocions topològiques de davant, darrere, dreta i esquerra

 

 

Activitat 2. Joc de desplaçament per comprovar el coneixement de les nocions topològiques

 

 

 

Activitat 3. Proposta d’ampliació per incorporar més moviment al joc

 

Codi de programació de la placa micro:bit amb MakeCode

https://makecode.microbit.org/_0zqDeyUguLrA

 

Característiques principals de la placa micro:bit

https://microbit.org/ca/get-started/user-guide/overview/

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *